Dit zijn wij

Ontmoet ons team

Sudbury School Amersfoort is ontstaan als een gezamenlijk project van verschillende initiatiefnemers, waaronder de oprichters van de eerste Sudbury School in Nederland ouders en stafleden van Sudburyschool Harderwijk. Door al onze kennis te bundelen kunnen we, naast een school, ook een kinderdagopvang en een BSO faciliteren. Op die manier creëren we een school en kinderopvang met als kern de pedagogische visie van het Sudburymodel.

Christel Hartkamp-Bakker

Vanaf 2002 is Christel betrokken bij de oprichting van Sudbury-modelscholen in Nederland, en heeft ze al die jaren ervaring opgedaan als moeder van inmiddels volwassen kinderen en als staflid. Haar grote interesse in hoe kinderen op deze scholen leren, heeft onlangs geresulteerd in een tweede promotieonderzoek.

Opleiding: Gepromoveerd aan de Technische Universiteit te Delft, Master Aardwetenschappen aan de Universiteit te Utrecht.

Eri Lieke van Alphen de Veer

Eri Lieke heeft ruime ervaring als Montessori-leerkracht in het basisonderwijs voordat zij de switch maakte naar het Sudbury-model waar ze al vele jaren ervaring mee heeft als moeder en staflid. 

Opleiding: PABO Montessori te Amsterdam en Maatschappelijk Werk en Dienstverlening aan de Hogeschool te Amsterdam.

Peter Hartkamp

Peter is sinds 2002 mede oprichter van Sudbury scholen in Nederland en verbonden geweest aan de scholen als ouder van inmiddels volwassen kinderen en als staflid. Peter is voor de school belangrijk in het onderhouden van contacten met de onderwijsinspectie, lokale en nationale overheden.

Opleiding: Ingenieur Mijnbouwkunde aan de Technische Universiteit te Delft. MBA.

Emma van Tuijl

Emma heeft in haar jeugd en later ook als teamlid ervaring opgedaan in het democratisch onderwijs en zet haar expertise als Pedagogisch professional in op het gebied van kinderopvang in voor Sudbury Amersfoort. Zij geeft vorm aan alle zaken die nodig zijn om de praktijk van Sudbury Kinderopvang Amersfoort tot een succes te maken.

Opleiding: Bachelor Pedagogisch Management Kind en Educatie aan de Fontys Hogeschool te Den Bosch.

Sabine Witteman

Sabine werkte als  docent Engels op basis- en middelbare scholen in Hong Kong waar ze in contact kwam met het Sudbury-model. Sabine werkt nu als remedial teacher op Nederlandse scholen en zet zich in voor Sudbury School Amersfoort omdat zij graag grote verandering in het onderwijs zou zien.

Opleiding: Master Sociale Psychologie aan de Universiteit te Amsterdam

Rima Baronian - Pongers

Rima is conceptontwikkelaar en trend analist. Zij houdt zich bezig met alles wat te maken heeft met branding, marketing en content. Haar fascinatie voor het Sudbury model kwam door haar vriendschap met een paar oud-studenten.

Opleiding: Trend Research & Concept Creation aan de Fontys Hogeschool te Tilburg. 

Edwin Barendse

Edwin heeft zijn achtergrond in ICT applicatiebouw en systeembeheer. Hij zet zich met name in voor de financiële planning van Sudbury Amersfoort. Als vader is hij nauw betrokken geweest bij de Sudburyschool in Harderwijk.

Technical Physics aan De Haagse Hogeschool.